ZESPÓŁ SZKÓŁ
KALENDARZ SPORTOWY
Wycieczka kl. 2 A / B gim. do Wrocławia 2017
Wycieczka Klasy III gimnazjum
GimnazjumPod opieką wychowawczyni Pani Marleny Piosik oraz sympatycznej Pani Teresy Nowocień w tym roku pojechaliśmy na wycieczkę do Warszawy. Wycieczka odbyła się w dniach od 9 do 11 maja. Udaliśmy się tam autobusem. Plan wycieczki obejmował bardzo wiele ciekawych miejsc miedzy innymi: Muzeum Powstania Warszawskiego, Pałac Kultury i Nauki, Zamek Królewski, Grób Nieznanego Żołnierza, Wilanów, Stadion Legii Warszawa ,Rynek Starego Miasta, Łazienki Królewskie, Kościół św. Jacka, Pomnik Małego Powstańca, Pomnik Fryderyka Chopina, Kolumna Zygmunta, Pomnik Syrenki Warszawskiej, Getto Warszawskie oraz Centrum Nauk Kopernik.

Pierwszego dnia wraz z Panią przewodniczką wybraliśmy się do Zamku Królewskiego. Tam dowiedzieliśmy się wiele interesujących i dotąd nam nie znanych informacji dotyczących tego miejsca. Później przeszliśmy się po Starym Mieście oraz zajrzeliśmy do Kościoła pod wezwaniem św. Jacka. Następnie podziwialiśmy stare budynki i Pomnik Małego Powstańca. Później udaliśmy się do naszego miejsca zakwaterowania, które znajdowało się ok. 40 min od centrum.

Następnego dnia zwiedziliśmy wraz z Panią przewodniczką Wilanów i Łazienki Królewskie. Potem udaliśmy się na małą przejażdżkę autobusem po Warszawie, podczas której pani opowiadała nam o historii i ciekawszych miejscach, które się tam znajdowały. Z okien autobusu widzieliśmy między innymi: budynki Ambasad różnych krajów oraz Pałac Prezydencki. Potem pożegnaliśmy panią przewodnik i poszliśmy do Muzeum Powstania Warszawskiego. Jest to miejsce, w którym mogliśmy zobaczyć i poczuć się jak nasi rówieśnicy, którzy brali udział w powstaniu. Z muzeum udaliśmy się do Pałacu Kultury, gdzie pojechaliśmy windą na 30 piętro i stamtąd mogliśmy podziwiać panoramę Warszawy. Dłuższą chwilę relaksu zapewniły nam Złote Tarasy .

W ostatni dzień wycieczki udaliśmy się do Centrum Nauk Kopernika, gdzie mogliśmy potraktować naukę jak zabawę. Po tak miło spędzonym czasie pojechaliśmy na Stadion Legii Warszawa. Odwiedziliśmy tam między innymi szatnie, loże Vip-owskie, stadion, salę konferencyjną, loże prasowe oraz dowiedzieliśmy się trochę o historii powstania klubu. Na tej atrakcji zakończyliśmy naszą wycieczkę.

Niestety, wszystko co dobre szybko się kończy. Trudno zwiedzić Warszawę w 3 dni, ale można przez pół tygodnia poczuć jej klimat i zobaczyć jej najważniejsze zabytki. Ze smutkiem żegnaliśmy naszą stolicę. Cieszymy się z tego, że mieliśmy szansę dowiedzieć się czegoś więcej o historii Warszawy i jej zabytkach ale również o tym jak szybko nasza stolica staje się coraz piękniejsza.

II miejsce naszych gimnazjalistów w XV Powiatowym Konkursie
II miejsce naszych gimnazjalistów w XV Powiatowym KonkursieWiedzy o Marynarce Wojennej 24 maja 2017 odbył się w szkole w Strzebielinie XV Powiatowy Konkurs Wiedzy o Marynarce Wojennej. Uczniom klas pierwszych gimnazjum udało się zdobyć II miejsce, mimo, iż konkurs nie należał do najprostszych. Gimnazjaliści musieli się wykazać dużą wiedzą z zakresu historii Marynarki Wojennej. Konkurs składał się z części teoretycznej i praktycznej. W części teoretycznej uczniowie odpowiadali na pytania dotyczące historii, rozpoznawali rodzaje mundurów, musieli nazwać węzły marynarskie oraz objaśnić różne symbole i tradycje, panujące na statkach i okrętach Marynarki Wojennej.

Część praktyczna polegała na udzieleniu pierwszej pomocy poszkodowanemu oraz na zaprezentowaniu przygotowanej przez siebie piosenki o tematyce morskiej. Ocenie podlegała również praca plastyczna, nawiązująca tematycznie do Marynarki Wojennej. Uczniowie klasy I a Jakub Zieleniewski, Szymon Piankowski oraz Szymon Wos wspaniale reprezentowali nasze gimnazjum, udzielając poprawnych odpowiedzi na bardzo trudne pytania. Uczennice z klas I a i I b – Amelia Gapińska, Amelia Ropela, Dagmara Seta, Klaudia Bargańska - pięknie wykonały piosenkę marynistyczną, której wykonanie ćwiczyły z panią Aleksandrą Ropela. Przepiękna praca plastyczna została wykonana przez uczennice klasy I b – Magdalenę Gruba, Agatę Jabłońską oraz Wiktorię Mielewczyk pod kierownictwem pani Marleny Piosik.

Dziękuję wszystkim uczniom, biorącym udział w tym konkursie, za duże zaangażowanie oraz niezawodną pomoc i współpracę nauczycielom – pani Aleksandrze Ropela oraz Marlenie Piosik.

Gratulacje dla naszych zwycięzców!!!

Anna Anisiewicz
Międzyklasowy Turniej Wiedzy o Patronie Gimnazjum
Gimnazjum

Dnia 18 maja odbył się w gimnazjum konkurs wiedzy o patronie. Przedstawiciele wszystkich klas naszej szkoły rzetelnie się przygotowywali do tego dnia. W składzie jury zasiedli: Pani Bożena Miotk, Pani Sabina Myszka oraz  Pan Rafał Kaczorowski.

Skład ten oceniał sprawiedliwym okiem wypowiedź reprezentantów na temat życia i twórczości naszego patrona Księdza Jana Twardowskiego. Turniej wspaniale przeprowadziła uczennica klasy III A, działająca w Samorządzie Uczniowskim - Kinga Meyer. Piękną jak zwykle dekorację przygotowała Pani

Beata Kowalska. Nad sprawnym przebiegiem turnieju czuwała Pani Anna Anisiewicz.

Wszyscy byli pod wrażeniem wiedzy naszych gimnazjalistów. Widownia ochoczo dopingowała swoim kolegom i koleżankom. Konkurs przebiegł bardzo sprawnie, ponieważ uczniowie odpowiadając na pytania, mieli ograniczony czas. Mimo, iż byli pod presją czasu to odpowiadali prawidłowo na niemalżewszystkie pytania.

Wyniki kto w tym turnieju wykazał się największą wiedzą, będą ogłoszone dnia 1 czerwca podczas uroczystości dnia dziecka.

A.Anisiewicz

Kraków oczami I a gimnazjum
Kraków oczami I a gimnazjumNasza klasa I a gimnazjum w dniach 07.05- 11.05.2017r. wybrała się na wycieczkę do Krakowa pod opieką wychowawczyni Pani Anny Anisiewicz oraz nauczycielki historii Pani Beaty Jakusz.

Mieszkaliśmy w schronisku młodzieżowym przy ul. Sokolskiej 17, które znajduje się niedaleko centrum. W schronisku czuliśmy się jak w domu, mogliśmy tam odpocząć w naprawdę miłej atmosferze. Kraków zwiedzaliśmy z wspaniałymi przewodnikami, którzy w interesujący sposób przybliżyli nam historię Krakowa. Opowiedzieli nam wiele ciekawostek historycznych, o których nie wiedzieliśmy. Obejrzeliśmy bardzo dużo zabytków starego miasta, takich jak: Wawel, Rynek główny, Barbakan, zabytkowe kościoły oraz przedwojenną dzielnicę żydowską- Kazimierz. Jedliśmy krakowskie przysmaki - najlepsze na świecie obwarzanki. Najbardziej podobało nam się zwiedzanie Krakowa nocą. Duże wrażenie wywarło na nas również ogromne muzeum interaktywne, znajdujące się pod Sukiennicami.

Mamy nadzieję, ze jeszcze będziemy mieli okazję pojechać do Krakowa w tym samym gronie.

Klasa I A gimnazjum
wych. A.Anisiewicz
Wojewódzki Konkurs „Poznajmy las"
GimnazjumDnia 16.05.2017r. trzech uczniów z naszego gimnazjum, reprezentowało szkołę w Wojewódzkim Konkursie „Poznajmy las” w Łęczycach. Celem konkursu było kształtowanie zainteresowań otaczającą przyrodą i umiejętności obserwacji. Zadaniem uczestników było rozwiązanie 66 zadań zamkniętych oraz 11 otwartych (należało rozpoznać tropy zwierząt). Jakub Zieleniewski, Bartosz Wenta i Szymon Piankowski z kl. Ia, wykazali się dużą wiedzą na temat budowy, czynności życiowych oraz rozpoznawania i nazywania pospolitych gatunków ssaków.

Gratulujemy całej trójce, a szczególnie Szymonowi Piankowskiemu, który zajął IV miejsce.

Życzymy dalszych sukcesów. Uśmiech

E. Leik
„Witaminy chemicznym okiem” w LO nr 1 w Lęborku
Gimnazjum

27 marca 2017r. uczniowie z naszego gimnazjum wzięli udział w warsztatach chemicznych: „Witaminy chemicznym okiem”. Warsztaty zostały w całości przygotowane i poprowadzone przez uczniów, a ich koordynatorem był nauczyciel chemii p. Justyna Kwaśniak, która z wielkim entuzjazmem przywitała naszą 32 osobową grupę.
Warsztaty przebiegały w trzech etapach. W pierwszej części zajęć uczniowie wysłuchali wykładu i obejrzeli prezentację dotyczącą budowy, występowania i roli jaką odgrywają witaminy w organizmie człowieka. Następnie odbył się pokaz doświadczeń wykonanych przez uczniów liceum. W trzeciej części zajęć nie obyło się bez doświadczeń wykonanych przez gimnazjalistów, którzy samodzielnie wykrywali obecność witaminy C w różnych produktach spożywczych (cytryna, ziemniak, kiwi). Uczestnicy warsztatów bardzo zaangażowali się w wykonywane eksperymenty i na ich podstawie zaspokoili swoją ciekawość dowodząc, że najwięcej kwasu askorbinowego występuje w … kiwi.
Uczniowie jednomyślnie stwierdzili, że była to bardzo ciekawa lekcja, podczas której otrzymali dużą dawkę witamin.

Emilia Ostrowska

XIV WOJEWÓDZKI KONKURS WIEDZY O KASZUBACH I POMORZU
Gimnazjum18 marca 2017r. odbył się w Luzinie konkurs wojewódzki, którego tematyką jest historia, geografia, literatura i działalność Kaszub i Pomorza. W konkursie brali udział uczniowie naszego gimnazjum: Dagmara Trepczyk, Klaudia Wejher oraz Dawid Hińca. W pierwszym etapie konkursu należało odpowiedzieć na 65 pytań i pokonać ponad 60 uczestników.
Wśród ośmiorga finalistów znalazła się Dagmara Trepczyk, co jest bardzo dużym sukcesem. Dagmara spośród wszystkich uczestników najlepiej rozwiązała test wiedzy. Nasi uczniowie wykazali się ogromną wiedzą, ciężko pracowali przygotowując się do, tematycznie obszernego i trudnego, konkursu.
Dagmaro, Klaudio, Dawidzie - dziękuję za piękne przygotowanie, gratuluję i życzę powodzenia w następnych konkursach.

Danuta Milewczyk
„Poznajmy las” – etap szkolny
„Poznajmy las” – etap szkolny16 marca 2017r. odbył się w naszej szkole, szkolny etap konkursu wojewódzkiego „Poznajmy las – ssaki naszych lasów”. W konkursie wzięło udział 5 uczniów, których zadaniem było rozwiązanie testu. Oprócz zadań zamkniętych w teście znajdowały się zdjęcia na podstawie których należało rozpoznać tropy zwierząt.

Do konkursu wojewódzkiego zakwalifikowali się najmłodsi uczniowie naszego gimnazjum, z klasy IA: Szymon Piankowski, Bartosz Wenta i Jakub Zieleniewski. Gratulujemy wygranej i już dziś życzymy powodzenia w etapie wojewódzkim, który odbędzie się w maju w gimnazjum w Łęczycach.

E. Leik
Gminny Konkurs Recytatorski Poezji i Prozy Polskiej 2017
Gimnazjum16 marca 2017r. w Zespole Szkół w Bożympolu Wielkim odbył się Gminny Konkurs Recytatorski Poezji i Prozy Polskiej. W tym roku wzięło w nim udział 20 uczestników z 4 szkół : Brzeźna, Rozłazina, Strzebielina i Bożegopola Wielkiego. Po wysłucha2iu wszystkich uczestników komisja wyłoniła następujących zwycięzców:

RECYTACJA
W kategorii klas I-III SP:

(...)

w kategorii POEZJA ŚPIEWANA:

W tym roku na powiatowym konkursie reprezentować będą naszą gminę uczniowie, którzy zajęli 1 i 2 miejsce. . Życzymy wszystkim powodzenia !

KLIKNIJ "CZYTAJ WIĘCEJ"

Maciej Białaszewski

Wyjazd na przedstawienie ,,Romeo i Julia"
Wyjazd na przedstawienie ,,Romeo i Julia"13 marca 2017 r. wybraliśmy się z uczniami klas Ia, b, IIIa gimnazjum oraz klasą szóstą na przedstawienie teatralne pod tytułem „Romeo i Julia”. Spektakl wystawiony był w Teatrze Nowym w Słupsku. Przedstawia historię tragicznej miłości dwojga młodych ludzi, którzy stali się wzorcami romantycznych kochanków. Kiedy rozbłysły światła reflektorów i na scenie pojawili się aktorzy, odczuwaliśmy prawdziwą magię teatru. Zobaczyliśmy nietypowo ubranych aktorów, a scenografia oddawała klimat epoki, w której żyłli bohaterowie dramatu William Shakespeare

Przede wszystkim zauroczyła nas SCENA BALKONOWA. Efektom świetlnym towarzyszyła oprawa muzyczna, ,która pomagała zrozumieć uczucia postaci, wprowadzały odpowiedni nastrój. Gra aktorów pełna swobody i naturalności wywołała na naszych twarzach śmiech, a innym razem zaskoczenie lub smutek. Po przedstawieniu rozległy się gromkie brawa. To przedstawienie pozostanie na długo w naszej pamięci. Teatr to magia, żywe spotkanie ze sztuką, z aktorami. Nie odda tego żaden ekran kina.

Przedstawienie "Balladyna" w wykonaniu kl. 2 B gim. [2017]
Gimnazjum15 lutego 2017r. kl. 2 B gimnazjum pod kierownictwem dyrektora, nie tylko artystycznego - p. D.Milewczyk, wystawiła przedstawienie teatralne nawiązujące do utworu Juliusza Słowackiego "Balladyna". Zachowując wątek miłosny i parę innych elementów oryginału, wszystko przybrało współczesny i przyjemnie żartobliwy ton. Brawa należą się dla (być-może-przyszłych) aktorów, ponieważ każdy występ publiczny to niebywały stres związany z koniecznością opanowania swoich emocji i tekstu. Jest to wspaniała metoda projektu zachęcająca uczniów do zabawy słowem w ramach języka polskiego, co pokazuje, że poznawanie klasyki naszej literatury, nie musi być wcale udręką.

Wychowawca kl. 2 B gim.
Zespół ds. Promocji Szkoły
Warsztaty historyczne w Gdańsku
Gimnazjum23 lutego 2017r. uczniowie klas 2 A i B gimnazjum, wybrali się wraz ze swoimi wychowawcami na wycieczkę do Muzeum Archeologicznego w Gdańsku, aby dowiedzieć się więcej o kulturze Słowian. Uczniowie mieli okazję wysłuchać, jak sami określili, interesującego wykładu p. Jacka Frezy, m.in. o naszym regionie i znaleziskach z okolic Luzina, a także mieli możliwość dotknąć niektórych eksponatów i przebrać się na modę naszych praprzodków. Dowiedzieli się też o wpływie języków z grupy germańskich (niemiecki, j. skandynawskie) na język Słowian, a także o wpływie tych nacji na architekturę. Lekcję historii w terenie zakończono spalaniem kalorii, jak przystało w obchody tłustego czwartku... Zachęcamy do obejrzenia zdjęć.

Wychowawcy kl. 2 gim.
Beata Jakusz
Maciej Białaszewski
Projekt realizowany na lekcjach z języka niemieckiego
Projekt realizowany na lekcjach z języka niemieckiegoOd października 2016r. uczniowie klasy I gimnazjum biorą udział w międzynarodowym projekcie Instytutu Goethego w Krakowie pod nazwą „Das Bild der Anderen” („Obraz innych”).
Celem projektu jest motywowanie młodzieży do praktycznego używania języka niemieckiego już w pierwszych miesiącach nauki.

Za pośrednictwem Instytutu Goethego w Krakowie nawiązaliśmy współpracę ze szkołą w Ukrainie (Link ). 13 uczniów klas pierwszych naszego gimnazjum koresponduje z kolegami i koleżankami z Ukrainy - opisują siebie, swoje hobby, szkołę, rodzinę, przyjaciół a także swoją miejscowość i kraj. Zadają pytania i odpowiadają na pytania listowego przyjaciela, poznają jego osobę, kulturę i realia jego kraju. Uczniowie przystąpili do projektu z ogromnym zapałem, pełni ciekawości i zniecierpliwienia oczekują na odpowiedź od swoich partnerów z Ukrainy. Należy dodać, ze projekt jest w pełni bezpieczny dla uczniów, gdyż e-maile administrowane są przez nauczyciela.
Niedawno pierwszoklasiści otrzymali nieco spóźnione świąteczne życzenia oraz zdjęcia, na których nasi zagraniczni koledzy oglądają wykonane przez naszych uczniów kartki świąteczne.

koordynator projektu
Anna Anisiewicz

Konkurs „City of Technology – My Vision of the Future” - stwórz własny komiks
Konkurs „City of Technology – My Vision of the Future” - stwórz własny komiksZapraszamy wszystkich gimnazjalistów do wzięcia udziału w konkursie „City of Technology – My Vision of the Future” in a comic book, który polega na wykonaniu komiksu w języku angielskim, używając dowolnych technik plastycznych. Motywem przewodnim jest miasto nowych technologii – twoja wizja przyszłości. Interpretacja motywu zależy bezpośrednio od samych uczestników.

Prace należy przesyłać do 1 lutego 2017r. na adres: Akademickie Liceum Ogólnokształcące „Lingwista” w Gdańsku, ul. Gdyńskich Kosynierów 11/8; 80-866 Gdańsk z dopiskiem „konkurs City of Technology” .

Więcej szczegółów w regulaminie konkursu - TUTAJ

Maciej Białaszewski
Wieczornica 2017 - "Spieszmy się kochać ludzi- tak szybko odchodzą"
Gimnazjum"Spieszmy się kochać ludzi- tak szybko odchodzą" pod takim hasłem odbył się wieczór poezji poświęcony ks. Janowi Twardowskiemu.

11.01.2017 r. o godzinie 17:00 rozpoczęliśmy wędrówkę z ks. Janem Twardowskim od wczesnego dzieciństwa aż do śmierci. Uczniowie pokazali, że są dumni z Patrona, a ks. Jan Twardowski czuwa nad każdym z nas. Swoją obecnością zaszczycili nas rodzice Celem tej wieczornicy była zbliżająca się 11 rocznica śmierci naszego patrona. To bardzo dobry moment, żeby przedstawić sylwetkę księdza, jego twórczość. przejść przez najważniejsze i najpiękniejsze wydarzenia z jego życia.

(...)

Sabina Myszka
Nerd Night - Noc Naukowców
Nerd Night - Noc Naukowców16.12.2016r. uczniowie naszego gimnazjum brali udział w NOCY NAUKOWCÓW organizowanej przez I LO w Lęborku. Licealiści tego wieczoru wcielili się w role nauczycieli i swoim młodszym kolegom opowiedzieli o swoich pasjach i zainteresowaniach z różnych dziedzin wiedzy. Największe wrażenie wywarły na nas doświadczenia fizyczne dotyczące własności fali dźwiękowej, biologiczne, gdzie analizowano próbkę krwi pobranej ochotnikowi z naszej grupy i oczywiście scenka odegrana przez uczniów kółka chemicznego poszukujących sprawców "zabójstwa" Zaskoczeni byliśmy również prezentem od kółka biologicznego, które podsumowując wytrącanie DNA z kiwi podarowało nam płytę "Magiczne DNA i jak je znaleźć" z instrukcją doświadczenia.

Spędzenie w taki sposób piątkowego wieczoru było ciekawą alternatywą dla codzienności.

Uczniowie kółka fizycznego
E.Ostrowska
Podaj dalej... drugie życie odpadów
Podaj dalej... drugie życie odpadówPod tym hasłem ruszyła tegoroczna akcja Sprzątanie Świata ‘2016, w której 16 września br. uczestniczyli uczniowie z Zespołu Szkół w Bożympolu Wielkim. Po przejściu uczniów, ulica Chmieleniecka , Szkolna, Dworcowa, Osiedlowa i kilka innych miejsc nabrały nowego piękna. Cała akcja przebiegała sprawnie, gdyż uczestnicy solidnie przyłożyli się do pracy Jak co roku podczas akcji mogliśmy liczyć na współpracę z Nadleśnictwem Strzebielino.

Dajmy drugie życie przedmiotom, nie wyrzucajmy ich pochopnie do kosza! Zróbmy wszystko, by odpad za szybko nie trafił na wysypisko!

New Voices Over 2 You - projekt i konkurs ogólnopolski [2016]
New Voices Over 2 You - projekt i konkurs ogólnopolski [2016]Zmagania w konkursie New Voices Over to You dobiegły końca. Ponad setka uczniów w kilkunastu zespołach w całej Polsce walczyła od kilku miesięcy o miano tego najlepszego. Już dziś jest nam niezmiernie miło poinformować Państwa, które zespoły znalazły się w gronie laureatów. Wśród filmów projektowych znalazł się też uczniów z naszego Gimnazjum.

Grupa projektowa z Bożegopola:

- Klaudia Wejher Kl. 1 B
- Dagmara Trepczyk Kl. 1 B
- Kludia Ropela Kl. 1 B
- Wiktoria Tutak Kl. 1 B
- Roksana Tomczewska Kl. 1 B

Opiekunem grupy była pani Joanna Tasior.

Projekt był wspierany przez wydawnictwo Macmillan, dr Marzenę Żylińską, prof. Jacka Pyżalskiego i twórców poszczególnych scenariuszy do projektów - Łukasza Olesiaka oraz Macieja Białaszewskiego. Mamy nadzieję, że niezależnie od zorganizowanego konkursu ogólnopolskiego filmowy pomysł na ćwiczenie funkcji i środków językowych (słownictwa) będzie przydatnym narzędziem dla wielu nauczycieli języków obcych w Polsce i na świecie.

Filmy laureatów dostępne są poniżej po kliknięciu na link.
FILMY LAUREATÓW - KLIKNIJ!

Maciej Białaszewski
Pierwsze miejsce w XIV Wojewódzkim Konkursie „Poznajmy las”
Gimnazjum 31 maja 2016r. w Gimnazjum A. Loreta w Łęczycach, odbył się już XIV Konkurs Wojewódzki „Poznajmy las”. W tym roku tematem przewodnim były ptaki. W konkursie wzięło udział 52 uczniów z naszego województwa, a naszą szkołę reprezentowali: Natalia Liss, Dagmara Trepczyk i Maciej Mach. Uczniowie mieli przed sobą trudne zadania. W pierwszej części testu należało rozpoznać głosy 7 gatunków ptaków, następnie rozwiązać 65 zadań zamkniętych oraz rozpoznać 8 gatunków ptaków na podstawie ilustracji. Ku naszej wielkiej radości, uczennica Natalia Liss z kl. III b zajęła I miejsce !!! Dagmara i Maciej, uczniowie klasy pierwszej również nieźle się Wszyscy uczniowie wrócili z nagrodami ufundowanymi przez Wójta Gminy Łęczyce oraz Nadleśnictwo Strzebielino i co najważniejsze z … uśmiechami na twarzy  . Gratulujemy wszystkim uczestnikom i życzymy dalszych sukcesów