ZESPÓŁ SZKÓŁ
SPOTKANIA Z RODZICAMI
KALENDARZ SPORTOWY
DZIEŃ RODZINY W KLASIE II b
DZIEŃ RODZINY W KLASIE II bRodzina to największy skarb dla dziecka. Wpływa na rozwój osobowości dziecka, kształtuje jego wartości i postawy. Kontakt z mamą, tatą, rodzeństwem oraz dziadkami jest dla dziecka źródłem wzorców zachowań przenoszonych na inne środowiska, w których funkcjonuje.

Dlatego też w środę 14 czerwca uczniowie klasy II b zaprosili swoich najbliższych na Dzień Rodziny, który odbył się pod wiatą w Paraszynku. (...)

Wychowawczyni klasy II b
SUKCESY UCZNIÓW W WIELKIM MARATONIE CZYTELNICZYM
SUKCESY UCZNIÓW W  WIELKIM MARATONIE CZYTELNICZYMW roku 2016/ 2017 w Wielkim Maratonie Czytelniczym uczestniczyło 3 tysiące 595 dzieci ze 132 szkół z województwa pomorskiego oraz z 1 szkoły z Poznania i 2 szkół z woj. warmińskomazurskiego.

Jest nam niezmiernie miło poinformować, że na liście finalistów znalazły się 3 osoby z klasy II b – Lena Czekała, Grzesiu Liss i Jagoda Waszkinel.
Z klas starszych Joanna Liss otrzymała tytuł laureata, a Oliwia Bereza wyróżnienie.
Uczniowie Ci zostali zaproszeni na uroczystą Galę, która odbędzie się 19 czerwca w audytorium Europejskiego Centrum Solidarności w Gdańsku .

Gratulujemy im bardzo serdecznie!

Katarzyna Zając

Książki, książki i jeszcze raz książki!
Książki, książki i jeszcze raz książki!Książki, książki i jeszcze raz książki – to temat przewodni wycieczki, na jaką udali się uczniowie klasy IIb w czwartek 8 czerwca 2017 r. pod opieką swojej wychowawczyni oraz swoich mam. (...)

Wychowawczyni klasy II b

"Podróże po Polsce"...
"Podróże po Polsce"...Zbliżają się wakacje – czas wycieczek, wędrówek, podróży, na które każdy czeka z niecierpliwością…
W związku z tym, we wtorek 6 czerwca , dzięki uprzejmości Pani Danuty Stacheckiej bibliotekarki z Biblioteki Publicznej w Bożympolu Wielkim, uczniowie klasy II b odbyli ciekawą podróż po Polsce...

GMINNY KONKURS ORTOGRAFICZNY „MISTRZ ORTOGRAFII” DLA UCZNIÓW KLAS III
GMINNY  KONKURS ORTOGRAFICZNY „MISTRZ ORTOGRAFII”  DLA UCZNIÓW KLAS III30 maja 2017 r. w szkole w Łęczycach odbył się gminny konkurs ortograficzny dla klas trzecich. Naszą szkołę reprezentowało troje uczniów: Szymon Kwidzyński z klasy III a, Julia Jóskowska z klasy III b i Anna Łangowska z klasy III c.
Do konkursu przystąpiło razem 10 uczniów z terenu naszej gminy. Każdy z uczestników konkursu napisał test złożony z 10 zadań. Wśród nich trzeba było między innymi wykazać się zadaniami polegającymi na: utworzeniu zdań pytających, rozkazujących i oznajmujących z rozsypanki wyrazowej, uzupełnieniu wyrazów spółgłoskami miękkimi, rozwiązaniu krzyżówki, uzupełnianki zagadkowej „ślimak”, napisaniu przeczenia nie z przymiotnikami, przysłówkami i czasownikami, rozwiązaniu rebusu, uzupełnieniu nazw zwierząt i napisaniu ich w kolejności alfabetycznej.

Nasi uczniowie nie zostali nagrodzeni w konkursie, jednakże jesteśmy z nich bardzo dumni i życzymy sukcesów w kolejnych ortograficznych potyczkach…

szkolny opiekun konkursu :

Bezpieczne Wakacje 2017!
Bezpieczne Wakacje 2017!Kolejny rok szkolny dobiega końca, czas więc śladem lat poprzednich dołączyć do akcji Bezpieczne Wakacje!
Celem ogólnopolskiej akcji Bezpieczne Wakacje jest zwiększenie poziomu bezpieczeństwa spędzania wolnego czasu przez dzieci, młodzież i dorosłych.
Cel zostanie osiągnięty poprzez promowanie bezpiecznych zachowań we współpracy z instytucjami realizującymi funkcje publiczne oraz za pomocą Internetu i innych mediów. Akcja adresowana jest do dzieci, młodzieży i dorosłych oraz instytucji publicznych takich jak gminy, szkoły, przedszkola, ośrodki i centra kultury, sportu i rekreacji, biblioteki, ośrodki pomocy społecznej i inne.
Akcja trwa od 22 maja do 30 września 2017 roku.
Marta Górska - Szczotkowska
Beata Kowalska
Marlena Piosik
Sukces Świetliczaków w Wojewódzkim Konkursie Plastycznym „Chrońmy motyle dokąd jeszcze są”.Serdecznie gratulujemy Aleksandrze Kunkel z kl. Va, Pawłowi Ropel z kl. II c, Lenie Chojnackiej z kl. I a oraz Oliwierowi Kulig z kl. IV a. Uczniowie zdobyli wyróżnienia w II Wojewódzkim Konkursie Plastycznym „Chrońmy motyle dokąd jeszcze są”. Organizatorem konkursu była Szkoła Podstawowa im. Obrońców Wybrzeża w Żukowie. Prace wykonanie były pod okiem wychowawców świetlicy – pani Marioli Białaszewskiej i pani Marty Górskiej-Szczotkowskiej. Ponownie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów i rozwijania talentów.

Teresa Białaszewska
KONKURS NA PLAKAT : BEZPIECZNE WAKACJE !
KONKURS NA PLAKAT :   BEZPIECZNE WAKACJE !Pedagodzy i psycholog szkolny ogłaszają konkurs plastyczny na wykonanie klasowego plakatu dotyczącego bezpiecznych wakacji.
Format pracy – min A2
Technika pracy – dowolna
Plakaty zostaną wyeksponowane na holu szkoły i pomogą w propagowaniu bezpieczeństwa podczas wakacji.
Zwycięska klasa otrzyma nagrodę w postaci lodów!!
Zwycięski plakat zostanie umieszczony na stronie szkoły i w gazecie gminnej!
Plakaty należy dostarczyć do 14 czerwca do gabinetu pedagoga i psychologa szkolnego.

Organizatorzy akcji Bezpieczne Wakacje
Marta Górska-Szczotkowska,
Marlena Piosik,
Beata Kowalska
Wycieczka Klasy III gimnazjum
GimnazjumPod opieką wychowawczyni Pani Marleny Piosik oraz sympatycznej Pani Teresy Nowocień w tym roku pojechaliśmy na wycieczkę do Warszawy. Wycieczka odbyła się w dniach od 9 do 11 maja. Udaliśmy się tam autobusem. Plan wycieczki obejmował bardzo wiele ciekawych miejsc miedzy innymi: Muzeum Powstania Warszawskiego, Pałac Kultury i Nauki, Zamek Królewski, Grób Nieznanego Żołnierza, Wilanów, Stadion Legii Warszawa ,Rynek Starego Miasta, Łazienki Królewskie, Kościół św. Jacka, Pomnik Małego Powstańca, Pomnik Fryderyka Chopina, Kolumna Zygmunta, Pomnik Syrenki Warszawskiej, Getto Warszawskie oraz Centrum Nauk Kopernik.

Pierwszego dnia wraz z Panią przewodniczką wybraliśmy się do Zamku Królewskiego. Tam dowiedzieliśmy się wiele interesujących i dotąd nam nie znanych informacji dotyczących tego miejsca. Później przeszliśmy się po Starym Mieście oraz zajrzeliśmy do Kościoła pod wezwaniem św. Jacka. Następnie podziwialiśmy stare budynki i Pomnik Małego Powstańca. Później udaliśmy się do naszego miejsca zakwaterowania, które znajdowało się ok. 40 min od centrum.

Następnego dnia zwiedziliśmy wraz z Panią przewodniczką Wilanów i Łazienki Królewskie. Potem udaliśmy się na małą przejażdżkę autobusem po Warszawie, podczas której pani opowiadała nam o historii i ciekawszych miejscach, które się tam znajdowały. Z okien autobusu widzieliśmy między innymi: budynki Ambasad różnych krajów oraz Pałac Prezydencki. Potem pożegnaliśmy panią przewodnik i poszliśmy do Muzeum Powstania Warszawskiego. Jest to miejsce, w którym mogliśmy zobaczyć i poczuć się jak nasi rówieśnicy, którzy brali udział w powstaniu. Z muzeum udaliśmy się do Pałacu Kultury, gdzie pojechaliśmy windą na 30 piętro i stamtąd mogliśmy podziwiać panoramę Warszawy. Dłuższą chwilę relaksu zapewniły nam Złote Tarasy .

W ostatni dzień wycieczki udaliśmy się do Centrum Nauk Kopernika, gdzie mogliśmy potraktować naukę jak zabawę. Po tak miło spędzonym czasie pojechaliśmy na Stadion Legii Warszawa. Odwiedziliśmy tam między innymi szatnie, loże Vip-owskie, stadion, salę konferencyjną, loże prasowe oraz dowiedzieliśmy się trochę o historii powstania klubu. Na tej atrakcji zakończyliśmy naszą wycieczkę.

Niestety, wszystko co dobre szybko się kończy. Trudno zwiedzić Warszawę w 3 dni, ale można przez pół tygodnia poczuć jej klimat i zobaczyć jej najważniejsze zabytki. Ze smutkiem żegnaliśmy naszą stolicę. Cieszymy się z tego, że mieliśmy szansę dowiedzieć się czegoś więcej o historii Warszawy i jej zabytkach ale również o tym jak szybko nasza stolica staje się coraz piękniejsza.

Konkurs Wiedzy o Patronie Szkoły Podstawowej 2017
Podstawówka29.05.2017r. odbył się w naszej szkole konkurs wiedzy o patronie Szkoły Podstawowej - Januszu Kusocińskim. Udział w nim wzięli uczniowie z kl. 1-3. Zadaniem uczestników było wykazanie się wiedzą o życiu i sukcesach sportowych Kusocińskiego. Każda z drużyn reprezentująca poszczególne klasy miała za zadanie odpowiedzieć na 4 wylosowane przez siebie pytania oraz ułożenie puzzli z wizerunkiem patrona. Komisja w składzie: Teresa Białaszewska, Dorota Wojcieszko, podsumowała wyniki konkursu następująco:
I miejsce - Paweł Ropel i Sergiusz Waszkinel kl. 2C
II miejsce - Maja Kanczkowska i Julia Joskowska kl. 3B
III miejsce - Lena Chojnacka i Hanna Obrzud kl. 1A

Wszyscy uczestnicy wykazali się wspaniałą wiedzą. Gratulujemy!

T.Białaszewska
D.Wojcieszko
Biwak w Runowie – klasy piątej c 18- 19 maja 2017 rok.
Biwak w Runowie – klasy piątej c  18- 19 maja 2017 rok.Pod opieką naszej wychowawczyni Teresy Kunz i Pani Teresy Nowocień wzięliśmy udział w dwudniowym wypadzie do Runowa. Biwak okazał się wspaniałą przygodą. Słoneczna pogoda towarzyszyła przez cały czas pobytu. W Runowie nie można się nudzić. W pierwszym dniu opanowaliśmy pionierkę obozową i wzięliśmy udział w podchodach zakończonych ogniskiem, kiełbaską i zabawą. Drugi dzień był sprawdzianem naszych sprawności, takich jak: wspinaczka i strzelectwo. Chętni mogli spróbować jazdy konnej. Wspaniały „małpi gaj” z mostem linowym i innymi przeszkodami także nie uszedł naszej uwadze. W przerwach pomiędzy zaplanowanymi zajęciami graliśmy w piłkę, zwiedzaliśmy okolicę. Taki rodzaj czynnego wypoczynku okazał się ciekawym i kształcącym przeżyciem. Chcielibyśmy kiedyś jeszcze tam powrócić.
Klub Przyjaciół Przyrody bierze udział w akcji 1000 drzew na minutę!
Klub Przyjaciół Przyrody bierze udział w akcji 1000 drzew na minutę!Lasy Państwowe w ciągu roku sadzą ogólnie 500 mln drzew, jeżeli podzielimy to na 365 dni, następnie na 24 godziny i wreszcie na 60 minut to w końcu okażą się, że na jedną minutę sadzi się 952 sadzonki. Stąd nazwa akcji "1000 drzew na minutę", w którą włączył Nasz mały Klub.

Dzięki uprzejmości pani Lilianny Koszutowskiej z Nadleśnictwa Strzebielino otrzymaliśmy specjalne kostki, do których wysialiśmy nasiona świerku pospolitego. Mamy nadzieję, że dzięki odpowiedniej pielęgnacji nasionka wykiełkują, a wyrośnięte sadzonki wkrótce będą pięknie rosły na terenie przyszkolnym Z przymrużeniem oka.

Małgorzata Pacek
Lubimy obserwować przyrodę w terenie…
Podstawówka16 maja 2017 roku uczniowie klasy Va wraz z rówieśnikami z pozostałych klas piątych oraz przedstawicielami klas czwartych naszej szkoły odbyli nietypową lekcję przyrody,
we współpracy z Akwarium Gdyńskim. Podczas zajęć omówiono charakterystykę Morza Bałtyckiego, warunki chemiczno – fizyczne oraz mieszkańców tego zbiornika wodnego. Uczniowie poznali podstawowe pojęcia ekologiczne oraz samodzielnie prowadzili obserwacje z użyciem binokularów i lup. Najciekawszym elementem zajęć było samodzielnie poławianie materiału biologicznego z Zatoki Gdańskiej. W złowionym materiale znajdowały się krewetki, glony i inne organizmy morskie. Bioróżnorodność mórz i oceanów poznaliśmy obserwując żywe ekspozycje Akwarium Gdyńskiego. Najwięcej emocji wzbudziły piranie oraz koralowce. Zwieńczeniem naszej wycieczki był spacer po Skwerze Kościuszki.

Irena Wejer

Dzień Mamy u Najmłodszych
PodstawówkaKocham cię, Ti amo, Je t'aime i nie pytaj mnie dlaczego tak jest.
Ty jesteś mą mamą, wspaniałą, kochaną,
jedyną na zawsze i kochasz mnie też…

Tymi słowami Maluchy z grupy przedszkolnej pięciolatków, 26 maja o godzinie 16.00 rozpoczęły uroczystość z okazji "Dnia Mamy". Tego dnia Przedszkolaki ubrane w odświętne stroje recytowały wiersze, śpiewały piosenkę, składały życzenia oraz wręczały swoim mamom własnoręcznie wykonane prezenty i laurki. Uroczystości towarzyszyły niesamowite emocje, uśmiech, wzruszenie i duma z pociech. Niejednej mamie łza zakręciła się w oku. Po części artystycznej mamy zostały zaproszone na kawę i ciasto, a każdy Przedszkolak otrzymał ciepłego gofra z bitą śmietaną i owocami. Ostatnim etapem uroczystości były konkursy i wspólne zabawy. Zadaniem mam było odnalezienie portretu autorstwa swojego dziecka pośród prac innych dzieci. Bez wątpienia najwięcej śmiechu wzbudziła zabawa „Idzie sobie krasnoludek”, podczas której mamy wykazały się dużym zaangażowaniem Z przymrużeniem oka. Bardzo dziękujemy każdej mamie za przybycie i za wspólne radosne celebrowanie tej jakże miłej i ważnej uroczystości. Był to naprawdę miły dzień!

Marta Dachtera
Świetlica szkolna bierze udział w Ogólnopolskim Konkursie Plastycznym „Moje ulubione zwierzę”.Konkurs miał na celu rozwijanie zainteresowań i uzdolnień plastycznych wśród wychowanków świetlicy. W konkursie ogólnopolskim wzięli udział Hania Obrzud z klasy I a, Wiktoria Pikron Oa, Marta Łaga IIa, Wiktor Lieban IIc, Paweł Ropel IIc, Lena Chojnacka Ia, Róża Lesner IIIa, Agnieszka Kwiatkowska IIIb oraz Anna Łangowska IIIc. Wszystkie prace przedstawiały ulubione zwierzęta. Znalazł się tam nawet krokodyl! Prace wykonane były różnymi technikami, jednak wszystkie cieszyły oko i zasłużyły na wyróżnienie. Trzymamy kciuki i liczymy na ogólnopolski sukces naszych dzieci!

Wychowawcy świetlicy szkolnej,
Mariola Białaszewska
Świetliczaki przygotowały prezenty na Dzień Mamy!
Świetliczaki przygotowały prezenty na Dzień Mamy!Wszystkie dzieci kochają swoje Mamy. Z okazji ich święta Świetliczaki samodzielnie, przez dwa tygodnie przygotowywały piękne prezenty dla swoich ukochanych Mam. Dzieci wykonały broszki z filcu oraz kolorowe ramki, w które włożyły zdjęcia. Miło było patrzeć z jakim zapałem i dokładnością dzieci zdobiły ramki lub wycinały i szyły filcowe broszki w kształcie kwiatu. Chłopcy i dziewczęta, nawet te nigdy nie zainteresowane zajęciami plastycznymi ze skupieniem zajęte były sporządzeniem prezentów i wypisywaniem życzeń w samodzielnie wykonanych laurkach. Wszystkim Mamom z okazji ich święta życzymy STO LAT!

Wychowawcy świetlicy szkolnej,
Mariola Białaszewska

Dzień Matki na zajęciach plastycznych
Dzień Matki na zajęciach plastycznychDziewczynki, które regularnie i ochoczo uczęszczają na zajęcia plastyczne już od kwietnia przygotowywały niespodziankę dla swoich najukochańszych mam. Pod moim okiem własnoręcznie szyły torby, które podarowały swoim mamom w dniu ich święta. Pracy miały bardzo dużo. Wbrew pozorom wcale nie tak łatwo uszyć coś ręcznie i udekorować a przy tym włożyć w to całe serduszko. Wszystkim mamom składamy piękne życzenia w dniu ich święta. Mamy nadzieję, że mamusie są zadowolone z niespodzianki!
Pedagog szkolny Beata Kowalska
Tytuł „Szkoły Siatkarskiej Młodzieży” i III miejsce podczas „Challenge’u Szkół” w Gdańsku
Zespół SzkółW czwartek, 25 maja na Targu Węglowym w Gdańsku, w mieście które jest Gospodarzem EUROVOLLEY POLAND 2017 odbyła się akcja społeczna pt. „Walcz, Zwyciężaj, Gdańsk“. Na którą została zaproszona również nasza szkoła Zespół Szkół w Bożympolu Wielkim . Na imprezę pojechaliśmy z grupą młodzieży uczęszczającą na zajęcia języka Kaszubskiego. Podczas imprezy oficjalnie zostały wręczone nominacje EUROVOLLEY POLAND 2017 , które wręczył Prezes PZPS Jacek Kasprzyk, oraz Andrzej Trojanowski – dyrektor Biura Prezydenta Gdańska ds. Sportu. Zaszczytną rolę ambasadorów otrzymali: siatkarski mistrz świata Mateusz Mika, jego klubowy trener Andrea Anastasi, były reprezentant Polski i były siatkarz LOTOSU Trefla Piotr Gacek, najlepsza w historii polska florecistka Sylwia Gruchała, piłkarz Lechii Gdańsk i reprezentant kraju Sławomir Peszko oraz znakomici aktorzy gdańskiego Teatru Wybrzeże: Dorota Kolak i Mirosław Baka. Piknik rozpoczął się „serwowaniem” niezwykłej piłki do siatkówki. Ogromna piłka o średnicy 5 metrów „przeturlana” została ulicą Długą na Targ Węglowy, a młodych adeptów siatkówki wspierali w tym Piotr Nowakowski i Piotr Gacek. Na akcję - jednodniową imprezę siatkarską, zaproszeni zostali uczniowie ze szkół podstawowych oraz gimnazjalnych z całego województwa pomorskiego, wraz z nauczycielami. Animatorem imprezy był Kacper „Kacpa” Lachowicz, który współpracuje z takimi sportowcami jak Marcin Gortat czy Piotr Gruszka.

Głównym motywem akcji było przeprowadzenie „Challenge’u Szkół”, polegającego na wykonaniu przez grupy szkolne kilku siatkarskich ćwiczeń. Najlepsi otrzymali tytuł „Szkoły Siatkarskiej Młodzieży” oraz nagrody rzeczowe. Ten zaszczytny tytuł otrzymała również nasza szkoła zajmując III miejsce wśród szkól gimnazjalnych z całego pomorza. Podczas imprezy zostały również zorganizowane dodatkowe atrakcje sportowe, kulturalne i warsztaty manualne. Całość wydarzeń miała promować Miasto Gdańsk jako Gospodarza

Mistrzostw Europy w piłce siatkowej 2017, ale również jako atrakcyjne miejsce do spędzania czasu. Dodatkową atrakcją dla uczniów była możliwość otrzymania autografów i zrobienia zdjęć ze znanymi sportowcami i aktorami. Dużym wzorem do naśladowania i osobą która zapamiętają na długo był dla naszej młodzieży Kacpa ,który odwiedził naszą szkołę 26 kwietnia 2017 roku (na zaproszenie pana Krzysztofa Tredera) , wraz z koszykarzami Trefla Sopot przeprowadzili z uczestnikami trening mentalny, który miał na celu zmotywowanie najmłodszych do stawiania sobie celów, pracy nad sobą i dążenia do spełnienia swoich marzeń.

Zespół Wychowania Fizycznego
Henryka Szpica, Marcin Pranga ,Teresa Nowocień
Turniej w piłkę nożną „Dorośli kontra Dzieci"
Zespół SzkółW dniu 24.05.2017 r. na boisku Orlik przy Zespole Szkół w Bożympolu Wielkim odbył się już VII Turniej w piłkę nożną „Dorośli kontra Dzieci.” W tym roku w mocnym składzie wystąpiła drużyna dorosłych mając dwa mocne składy, drużyna dzieci okazała się równie mocna zwarta i gotowa do walki . O godzinie 17.00 rozpoczęliśmy wspólną rozgrzewkę . A o godzinie 17.15 Mecz ,który miał na celu zintegrowanie społeczności lokalnej, szczególnie rodziców oraz łączenie pokoleń okazał się strzałem w dziesiątkę . Czegóż w nim nie było, że wymienię tylko indywidualne akcje, niesamowite strzały, fantastyczne parady bramkarzy, pojedynki jeden na jeden, jeden na dwóch, wszyscy na jednego, przewrotki, strzały głową, przodem, tyłem, bokiem słowem: WIELKI MECZ!!! :-)))). Wynik w tym meczu odgrywał rolę drugoplanową. W naszej grze było widać dużo finezji oraz nieprzewidywalnych zagrań co niejednokrotnie zaskakiwało kolegów z przeciwnych zespołów oraz nas samych.

Zabawa była rewelacyjna!!! Dziękujemy wszystkim za liczne przybycie i aktywne uczestnictwo w zabawie, a na wiosnę już za rok zapraszamy na spotkanie rewanżowe.

Ps. Szczególne podziękowania dla kibiców oraz dla Zuzi ,Ady i Wiktorii !!!!!!

Zespół Nauczycieli Wychowania Fizycznego

Henryka Szpica,Teresa Nowocień
W ZAKŁADZIE STOLARSKIM
W ZAKŁADZIE STOLARSKIM25 maja uczniowie klasy II b udali się na wycieczkę do pobliskiego zakładu stolarskiego Państwa Siwa w ramach realizacji autorskiego programu „Poznajemy zawody naszych rodziców”. (...)